„Glavni cilj u ratu, kao i u životu,
jest iz onoga što znate
zaključivanjem
izvesti ono što ne znate.“
Vojvoda od Wellingtona
jest iz onoga što znate
zaključivanjem
izvesti ono što ne znate.“
Vojvoda od Wellingtona
Izraz poslovna inteligencija najčešće je korišteni hrvatski prijevod engleskog
pojma business intelligence, iako se koriste i termini „poslovno izvještavanje“,
„poslovne izvjesnice“ 172 , „poslovno obavješćivanje“, „poslovno istraživanje“ te
„upravljanje poslovnim informacijama“.S obzirom da je riječ, i u svjetskim razmjerima, o relativno novome pojmu(upotrebljava se posljednjih desetak godina) još uvijek se u domaćim stručnim krugovima nije postigao opće prihvaćen konsenzus oko prijevoda čemu svakako pridonosi i nemogućnost jednoznačnog prevođenja pojma intelligence kao sastavnog dijela sintagme business intelligence.
pojma business intelligence, iako se koriste i termini „poslovno izvještavanje“,
„poslovne izvjesnice“ 172 , „poslovno obavješćivanje“, „poslovno istraživanje“ te
„upravljanje poslovnim informacijama“.S obzirom da je riječ, i u svjetskim razmjerima, o relativno novome pojmu(upotrebljava se posljednjih desetak godina) još uvijek se u domaćim stručnim krugovima nije postigao opće prihvaćen konsenzus oko prijevoda čemu svakako pridonosi i nemogućnost jednoznačnog prevođenja pojma intelligence kao sastavnog dijela sintagme business intelligence.
Prema engleskom rječniku hrvatskog izdanja 174, pojam intelligence prevodi se
kao:
Dok Pons u svom rječniku 175, ovaj pojam objašnjava kao:
U 2006. godini hrvatsko je tržište poslovne inteligencije poraslo za 51,8% u odnosu na 2005. godinu i doseglo je vrijednost od 7,47 milijuna USD.
kao:
- pamet, razum, inteligencija, brzo shvaćanje,
- snalažljivost, razumijevanje,
- obavijest, obavještajna služba;
Dok Pons u svom rječniku 175, ovaj pojam objašnjava kao:
- sposobnost razumijevanja i učenja stvari,
- sposobnost razmišljanja i razumijevanja umjesto djelovanja prema instinktu ili automatizmom,
- informacija prikupljena od vlade ili vojske o njihovim neprijateljima.
U 2006. godini hrvatsko je tržište poslovne inteligencije poraslo za 51,8% u odnosu na 2005. godinu i doseglo je vrijednost od 7,47 milijuna USD.
Hrvatsko
tržište poslovne inteligencije pravi je iskorak ostvarilo 2001. godine kada je
vrijednost prodaje premašila milijun USD, a već slijedeće godine napravilo je
eksplozivan rast tako da je vrijednost prodaje premašila iznos od tri milijuna
USD.
Nakon
2004. godine kada je došlo do pada vrijednosti i usporavanja rasta IT tržišta u
cjelini, pa tako i tržišta poslovne inteligencije, započet je proces oporavka.
Najveći
je rast ostvaren u segmentu aplikacija za poslovnu inteligenciju 71,3% što je
rezultiralo prometom od 1,61 milijuna USD, dok je nominalno najviše porasla
prodaja alata za poslovnu inteligenciju od 47,2% s prometom od 5,86 milijuna
USD.
Agencija
IDC Croatia je objavila[1]
podatak koji govori, kada se uzmu u obzir i popratne IT usluge, odnosno kada se
tržište poslovne inteligencije promatra u širem smislu, ono je u 2006. godini
iznosilo 12,2 milijuna USD, dok je godinu ranije iznosilo 9,34 milijuna USD.
Tržište
poslovne inteligencije u Hrvatskoj veće je nego ikada prije i pokazuje
pozitivan trend ulaganja u povećanje kompetitivnosti hrvatskog gospodarstva jer
poduzeća sve češće posežu za rješenjima poslovne inteligencije kako bi povećala
svoju učinkovitost i unaprijedila poslovanje. Analitičari IDC-a ističu kako će
u narednim godinama rješenja poslovne inteligencije za prikupljanje i analizu
poslovnih informacija tvrtkama postati važna onako kako su im danas važna
umrežena računala.
"Za implementaciju BI sustava nužna je podrška cijele uprave!" - Darko Sesvečanec, BI menadžer u Alfatecu.
[1] Poslovni dnevnik: IDC: Tržište PI poraslo 51,8 posto, (13.5.2012.)
Slažem se da je tržište poslovne inteligencije u Hrvatskoj porastu i da je svake godine sve veće, no smatram da je ono još uvijek nedovoljno razvijeno. Još uvijek postoji velik broj tvrtki koje u svom poslovanju ne koriste alate IT-a. Razlog tome su uz nedostatna financijska sredstva i nedovoljna educiranost menadžera i vlasnika tih tvrtki. Nedovoljna financijska sredstva osobito su problem kod manjih poduzeća, a njihove potrebe za poslovnom inteligencijom su jednako važne kao i one velikih poduzeća.
OdgovoriIzbrišiSmatram da je potrebno osvjestiti menadžere i vlasnike o važnosti i koristima koje IT može donijeti tvrtci kako bi potencijal IT-a bio više iskorišten.
Draga kolegice, slažem se u potpunosti sa Vašom tvrdnjom!:))) Nažalost, Hrvatska još nije u dovoljnoj mjeri prepoznala važnost poslovne inteligencije, što ne znači da u nekoj budućnosti(vjerojatno ne skoroj, zbog stanja u kojem se nalazi) neće pokušati poboljšati profitabilnost svojih poduzeća te osigurati dovoljno financijskih sredstava za njeno realiziranje. Najbitnije da su se menadžeri barem malo približili ovome pojmu, nadajmo se da će ga znati poboljšati i usavršiti zbog dobra sviju nas!
OdgovoriIzbrišiLP!